Новости Луганска и области

 



На главную
ПОЛИТИКА

Ленинский районный суд открыл производство иска о незаконном признании статуса русского языка как регионального в Луганской области

Вчера Ленинским районным судом Луганска открыто производство по административному иску Анатолия Назаренко к Луганскому областному совету. В иске Анатолий Назаренко требует признать пункты 1,4 решение №2/13 Луганского областного совета от 25 апреля 2006 года, которыми признан статус русского языка как регионального и даны поручения органам местной власти и местного самоуправления обеспечить этот статус – незаконными, принятыми с превышением компетенции и нарушающими права заявителя. Подготовительное слушание назначено на 19 мая 2006 года. Прилагаем текс административного иска (на языке оригинала)

25 квітня 2006 року Луганська обласна рада прийняла рішення №2/13 “Про заходи із забезпечення реалізації положень Указу Президента України від 07.04.2006 № 295/2006 щодо російської мови на території Луганської області”. Доказом цього є оригінал рішення, який прошу витребувати у відповідача. Роздруківка рішення з офіційного сайту Луганської облради додається.

Пунктом першим цього рішення обласна рада вирішила вважати, що російська мова в Луганській області у визначенні Європейської Хартії регіональних мов або мов меншин є регіональною мовою.

Пунктом четвертим цього рішення обласна рада запропонувала органам державної виконавчої влади та органам місцевого самоврядування забезпечити право громадян звертатися до будь-яких державних, партійних, судових, громадських органів, підприємств, установ і організацій як на державній, так і на російській мові. Зазначені два пункти рішення обласної ради від 25 квітня 2006 року №2/13 є незаконними через такі обставини. 1. Згідно пункту четвертого статті 92 Конституції України виключно законами України визначається порядок застосування мов. Згідно статті 2 Закону України “Про ратифікацію Європейської хартії регіональних мов або мов меншин” (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2003, N 30, ст.259) російська мова визначена як мова національної меншини України.

Законами України не встановлено статусу російської мови як мови регіональної, тому пункт перший рішення обласної ради від 25 квітня 2006 року №2/13 є протиправними. Згідно абзацу другого статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Повноваження сесії обласної ради встановлені статтею 43 Закону України “Про місцеве самоврядування” і до них не входять встановлення порядку застосування мов чи визнання їх статусу, тому пункт перший рішення обласної ради від 25 квітня 2006 року №2/13 прийнято з перевищенням компетенції обласної ради.

2. Пунктом четвертим рішення обласної ради від 25 квітня 2006 року №2/13 визначено для органів державної влади та місцевого самоврядування порядок застосування російської мови в Луганській області, що суперечить пункту четвертому статті 92 Конституції України. Згідно частини третьої статті 10 Закону України “Про місцеве самоврядування” представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку й межах, визначених Законом про місцеве самоврядування та іншими законами. Тож прийняття рішення, зобов’язуючого органи державної влади та місцевого самоврядування здійснювати заходи щодо порядку застосування мов є не лише незаконним, але й прийняте з перевищенням компетенції.

Пункт четвертий зазначеного рішення є також незаконним в частині покладання обов’язків на державні, партійні, судові, громадські органи, підприємства, установи і організації приймати звернення громадян як на державній, так і на російській мові. Згідно частини другої статті 8 Закону України “Про об’єднання громадян” втручання державних органів та службових осіб у діяльність об'єднань громадян, так само як і втручання об'єднань громадян у діяльність державних органів, службових осіб та у діяльність інших об'єднань громадян, не допускається, крім випадків, передбачених Законом.

Таким чином пункт перший, четвертий рішення Луганської обласної ради №2/13 від 25 квітня 2006 р. є незаконними і не відповідають правовим актам вищої юридичної сили, а саме:

– абзацу другого статті 19, пункту четвертого статті 92 Конституції України;

– статті 2 Закону України “Про ратифікацію Європейської хартії регіональних мов або мов меншин”;

– частини третьої статті 10, статті 43 Закону України “Про місцеве самоврядування”;

– частини другої статті 8 Закону України “Про об’єднання громадян”.

Я є головою обласного відділення УНП «Собор». У своїй роботі я керуюся законами України (в тому числі – Законом України «Про звернення громадян) та статутом і рішеннями своєї партії. Покладання на мене рішенням Луганської обласної ради від 25 квітня 2006 року №2/13 якихось вимог і умов є незаконним і порушує мої особисті права. У тому числі передбачене статтею 36 Конституції України право на свободу об’єднання та свободу діяльності мого об’єднання від Луганської обласної ради. Крім того, я є жителем Луганської області, постійно тут проживаю і зазначене рішення стосується мене безпосередньо, у тому числі обмежує моє право вільно користуватися українською мовою в органах державної влади, місцевого самоврядування, судах, у моїй власній партійній організації. Враховуючі викладене, у відповідності до ст.ст. 19, 36, 92 Конституції України, ст.ст. 10, 43, частини десятої статті 59 Закону України “Про місцеве самоврядування”, ст. 10 Закону України “Про об’єднання громадян”, керуючись ст. 171 КАС України

ПРОШУ:

1. Визнати пункти 1, 4 рішення Луганської обласної ради від 25 квітня 2006 року №2/13 “Про заходи із забезпечення реалізації положень Указу Президента України від 07.04.2006 № 295/2006 щодо російської мови на території Луганської області”:

– незаконними;

– таким, що порушує мої громадянські права.

2. Зобов’язати відповідача скасувати незаконне рішення.

3. Зобов’язати відповідача оприлюднити оголошення щодо відкриття адміністративної справи с оскарження нормативно–правового акту в тих же виданнях, де було оприлюднене нормативно–правовий акт.

4. Витребувати у Луганської обласної ради оригінал рішення від 25 квітня 2006 року №2/13 “Про заходи із забезпечення реалізації положень Указу Президента України від 07.04.2006 № 295/2006 щодо російської мови на території Луганської області” 5 травня 2006 року А.Ф.Назаренко

Алексей Светиков


 
Другие материалы по теме:

12.05.2006, 13:40 Ющенко обратил внимание Генпрокуратуры и СНБО на ползучую русификацию Украины

06.05.2006, 11:12 У Луганского областного совета новые перспективы в защите русского языка. Судебные

11.05.2006, 13:50 Министерство юстиции схватило луганских «регионалов» за язык: неграмотные переводчики времен Кучмы исказили текст Хартии региональных языков